Project Ultimate Cape Town

Att betala för att bli rik på erfarenheter, minnen och kunskap

Publicerad 2012-12-10 01:18:00 i

Det händer mycket nu! Vi har precis betalat alla avgifter och bokat flygbiljetter, så allt är klart och ekonomiskt sett är vi nu resklara! Personligen känner jag mig lite illa till mods nu när alla mina besparingar är borta från kontot, men tanken på att jag kommer bli så rik på minnen, erfarenheter och kunskap gör mig lite gladare. Allt är inte pengar och än har vi inte slutat jobba för att få in pengar för att finansiera så mycket som möjligt av vår resa och vistelse i Kapstaden.
 
En idé vi har är till exempel att ordna en utställning/föreläsning om våra upplevelser och erfarenheter från utbildningen på skolan, våra möten med eleverna etc. Under dessa är tanken att vi ska dela med oss av bilder, observationer, videoklipp och så vidare, för att därigenom kanske få ihop några slantar som oavkortat kommer gå tillbaka till vårt projekt och alla utgifter. Mer om det när tiden är inne!
 
Just nu fokuserar vi på att promota oss själva på bästa sätt, och hittills har det gått över förväntan! Vi är obeskrivligt glada över responsen vi fått på så kort tid, för att inte tala om den nytända motivation det fört med sig! Tack tack tack!
 
Don't tell us the sky is the limit, when there is footprints on the moon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Vi som driver denna blogg heter Lovisa, Ottilia och Lisa. Som sistaårselever på gymnasiet har vi till uppgift att gör ett projektarbete. Genom den här bloggen kommer ni att kunna följa vårt arbete, välkomna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela