Project Ultimate Cape Town

Vilka är tjejerna bakom projektet?

Publicerad 2012-12-12 10:31:00 i Om oss/projektet,

 
Vad heter du?
Ottilia Stridh (Gustavsson)
Vilken skola/linje läser du?
Samhäll med språklig inriktning, Per Brahegymnasiet, Jönköping
Vad planerar du att göra efter studenten?
Jobba, jobba och jobba lite till. Sen ska jag resa, båt- eller tågluffa lite kanske, jobba utomlands, tömma allt vad andra kulturer har att erbjuda och skaffa mig världens motivation för plugget igen.
Vad äter du till frukost?
Allra allra helst äter jag mammas hemmagjorda hälsobröd med parmaskinka eller dallasallad på, fil med frysta bär och hemmagjord müsli med lite ringlad honung över. Plus en kopp the. 
Hur spenderar du helst en ledig dag?
Sover ut, tränar och framåt kvällen bjuder jag gärna över mina närmaste vänner på en matbit eller gofika.
Vad lyssnar du på för musik?
Jag är en periodare som lyssnar på a-l-l-t. Just nu är det Ben Howard och Lana del Rey som går i lurarna, men för bara några veckor sedan var det bara Jay-z, Childish Gambino, Nas, ASAP Rocky osv som var bra nog. 
 
Frisbee   
Vilken klubb spelar du i?
KFUM Jönköping Ultimate
Hur länge har du spelat?
3 år ungefär, började 2008 men haft några uppehåll.
Varför spelar du ultimate?
För att det är världens bästa sport - den har allt och lite till! Snabbt, taktiskt spel, kamp, dueller, mentalitet, både fysiskt och psykiskt spel osv osv. Lagkänslan man får är dessutom helt otrolig , och i avsaknad av domare tycker jag att man får en annan känsla på planen.   
Hur ser ultimateåret 2013 ut för dig?
Lite beroende på hur mycket jag kommer att jobba, men Vintertrofén i januari, Kapstaden i februari (!!) osv. Ska satsa stenhårt för att platsa i u23 Dam och spela VM i Toronto också. 
 Dessutom har jag planer på att ta tag i rekryteringen för vår egen klubb efter studenten, komma igång på riktigt och göra allt för att vi ska bli fler. Jag skulle älskat att ha en egen miniorgrupp att träna upp, så det är väl målet!
Har du något tix/hang up/grej du måste göra för att prestera bra?
Alltid knyta skorna omänskligt hårt.
 
Projektet  
Vad är det bästa med projektet?
Att få resa och jobba för något ingen tror kommer lyckas, plus att jag gör det med världens bästa grupp.  
Vad får du ABSOLUT inte glömma att packa ner till Kapstaden?
Eftersom Lovisa alltid tar med sig nagelsax faller väl historier och anekdoter på min lott, haha.   
Vad är du mest orolig för ang resan?
Att överskrida antalet minuter som är okej för användningen av duschen och att alla ska bli arga/besvikna/ledsna på mig/tycka att jag är bortskämd och bara kommer och förstör pga att jag inte tänker mig för.  
Vad tycker vi om varandra, egentligen?
För att fatta mig kort är det få tjejer jag skrattar och har så kul med. Driver dock alltid lite för mycket med Lisa, men jag gör det med kärlek :) haha.  
 
7 korta
Bästa matchen?
Alla matcher jag spelar på topp.
Sämsta matchen?
Semifinalen mot Italien, JEM 2011 i Polen. (Vill inte ens tänka på den)  
Bästa/roligaste turneringen?
Kung Volmer eller Vintertrofén.
Bästa turneringsminnet (utanför planen)?
Helt omöjligt, finns för många!
Frisbeemål?
Bli bäst? 
Favoritlag?
Victorious Secrets.  
En ultimate-spelare du ser upp till/har som förebild?
Frida Terne.

Vad heter du?
Lovisa Sköld.
Vilken skola/linje läser du?
Katedralskolan i Linköping, Naturvetenskapsprogrammet.
Vad planerar du att göra efter studenten?
Åka till Australien och jobba ett år är planen just nu, men jag har en del reservplaner! Efter det får vi se vart vindarna bär och till slut hamnar jag på universitetet.
Vad äter du till frukost?
Eftersom jag inte gillar gröt, men gärna vill äta det, så äter jag oftast fil och havregryn. Annars är gårdagens rester eller pannkakor mycket uppskattat!
Hur spenderar du helst en ledig dag?
Utan massa måsten!
Vad lyssnar du på för musik?
För tillfället: Julmusik. Men annars mycket svenskt såsom Winnerbäck och Melissa Horn.

Frisbee
Vilken klubb spelar du i? 
KFUM Linköping Frisbee
Hur länge har du spelat? 
I december 2005 var jag på min första träning!
Varför spelar du ultimate?/varför är ultimate världens bästa sport? 
Har lite svårt att sätta ord på detta , men det är något speciellt med den känslan man får när man spelar. Känslan av att utnyttja sin fysik och snabbhet samtidigt som det krävs teknik och ett samspel med dina medspelare. Hur man hela tiden jobbar som ett lag, men ändå är varje indviduell prestation så himla viktig.
Hur ser ultimateåret 2013 ut för dig? 
Jag kickar igång året med Vintertrofén, sedan följer Sydafrika och därefter är det, förhoppningsvis, dags för U23 VM i Toronto och en vecka (?) senare är det dags att slå italienskorna i mitt sista JEM! Under våren kommer jag även jobba med rekrytering i min klubb och framförallt uppföljningen av det SkolDM vi i KFUM Linköping annordnar nu i december.
Har du något tix/hang up/grej du måste göra för att prestera bra? 
Tror inte det, men självklart väljer jag ut turneringens finalstrumpor.

Projektet
Vad är det bästa med projekt? 
Att få hålla på med något man verkligen tycker är roligt i en sånt spännande miljö med världens bästa projektlamrater.
Vad får du ABSOLUT inte glömma packa ner till Kapstaden?
Måste säga att passet faktiskt är viktigare än nagelsaxen!
Vad är du mest orolig för ang resan? 
Att flyget blir inställd på grund av någon snöstorm eller likande och vi aldrig kommer iväg.
Vad tycker vi om varandra, egentligen?
Jag tycker väldigt bra om dem alla fyra!

 7 korta
Bästa matchen? 
Väntar fortfarande!
Sämsta matchen?
Semifinalen mot Italien, JEM 2011 i Polen...
Bästa/roligaste turneringen?
Roligast var nog i sommars, JVM i Dublin!
Bästa turneringsminnet (utanför planen)? 
Omöjligt att välja en!
Frisbeemål?
Kortsiktigt: Toronto, Långsiktigt: Bli bäst
Favoritlag?
Tycker som Ottilia, Victorious Secrets!
Ultimate-idol?
Måste säga min bror: Filip Sköld

 
Vad heter du?
Lisa Fahlbeck
Vilken skola/linje läser du?
Naturvetenskap på Katedralskolan, i Uppsala
Vad planerar du att göra efter studenten?
Softa, tjäna pengar, inte plugga, leva, se världen. Sen längre fram måste jag väl plugga igen.
Vad äter du till frukost?
Oftast Kellogg's Special K med mjölk.
Hur spenderar du helst en ledig dag?
Först med sömn, sedan med kompisar. Fikar, hänger, tränar.
Vad lyssnar du på för musik?
Just nu; jullåtar! Så taggad på jul!

Frisbee
Vilken klubb spelar du i?
Uppsala FdK
Hur länge har du spelat?
Sen våren 2007 tror jag.
Varför spelar du ultimate?/Varför är ultimate världens bästa sport?
För att det är en helt fantastisk lagsport, den innehåller fysik, taktik och teknik. Och såklart för att få uppleva den fantastiska känslan av att fånga och sedan kasta i vägen en bit plast. (Jag är inte ironisk, älskar den känslan!)
Hur ser ultimateåret 2013 ut för dig?
Först Vintertrodén, sedan Kapstaden såklart (!) och i sommar blir det förhoppningsvis både u23-VM i Toronto och JEM i Wien(??). Så blir det säker några andra turneringar också, typ Force Fyris och sista USM. Jag vill också jobba med rekrytering och spridningen av sporten. Förhoppningsvis kan jag lägga mer tid på det till hösten då jag är en fri människa!
Har du något tix/hang up/grej du måste göra för att prestera bra?
Trodde att jag hade turstrumpor förut, men sen bestämde jag mig för att mina skills satt i mig själv och inte i lite tyg, så nu skiter jag i allt sånt! 

Projektet
Vad är det bästa med projektet? 
Får jag svara att det är att vi får åka utomlands två veckor under vinterhalvåret? Om inte så kan jag väl säga att är att få sprida glädje och den fantastiska sporten!
Vad får du ABSOLUT inte glömma packa ner till Kapstaden?
Någonting att dokumentera med, kamera och så. Annars tror jag att jag klarar mig! (Jag litar på att de andra tar med sig saker jag glömmer.)
Vad är du mest orolig för ang resan?
Att det hela ska skita sig. Att det blivit något stort missförstånd och vi står där med 100 barn som inte pratar engelska och bara vill spela fotboll.
Vad tycker vi om varandra, egentligen?
Vi får väl se när vi kommer tillbaka efter två veckor på resande fot tillsammans! 

7 korta
Bästa matchen?
Sjukt svårt! U23VM-finalen i Toronto 2013 kanske?!
Sämsta matchen? 
Semin mot Italien under JEM 2011, men det har väl framgått av mina medresenärer att det inte var någon höjdarmatch...
Bästa/roligaste turneringen? 
JVM 2010 tror jag, eller 2012, båda va bra!
Bästa turneringsminnet (utanför planen)?
Frisbeemål? 
Som Lovisa, först Toronto och sedan ska jag också bli bäst.
Favoritlag? 
Jantelagen!!
Ultimate-idol?
Sarah Eklund! Ska bli lika bra som henne en vacker dag! ;))

Kommentarer

Postat av: Sissi

Publicerad 2013-01-09 14:54:30

Alltså ni är för underbara!! Sååååå kul att läsa era tankar, speciellt dina Lisa tror jag aldrig har skrattat så mkt för mig själv... Men är ju bara för att jag känner igen mig så mycket :D
OCH JAG ÄR SJUKT AVUNDSJUK! LYCKA TILL!!!!!!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Vi som driver denna blogg heter Lovisa, Ottilia och Lisa. Som sistaårselever på gymnasiet har vi till uppgift att gör ett projektarbete. Genom den här bloggen kommer ni att kunna följa vårt arbete, välkomna!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela